søndag den 22. juni 2014

2014 - Malta

Så kom dagen endelig hvor vi skulle ud og flyve. Jeg havde på forhånd læst alt der var at vide om jumbojets, svæveflyvere, Airbus, luftskibe... You name it. Ja fik faktisk helt ondt i armene op til ferien pga. alle de "flyver-tegn" jeg skulle kaste. "Mormor, vi skal altså helt der op"!

Fald nu ned brormand. Jeg vil bare vide om vi får mam på flyet? Og i lufthavnen og måske også lige en snack inden vi tager hjemmefra?


Shit, far! Så er det virkelig nu... Jeg kan mærke at flyet kører ud på startbanen.

Udmærket service om bord på flyet (som jeg lidt skuffet kunne konstatere ikke var en jumbo). Men det gik helt fint. Søster taler vi ikke om. Mor siger noget om "hysterisk" og mærkeligt nok har vi ingen billeder af hende fra flyveturen.



Så er vi i vores hytte! Fedt sted.

Med egen tagterasse, der var perfekt når jeg skulle holde udkig efter katte og andre folk.

Og et udkigsvindue hvor jeg igen kunne holde øje med folk og katte og sige "bøøøh" når de gik forbi. Til min store ærgrelse blev de slet ikke forskrækket. Det er ligesom om at tegnet "bøøh" ikke sætter den store skræk i folk! Hmm..

 Vi startede de første par dage med at tjekke legepladser ud.




 Og en lille stemningsvideo.

Vi skulle helt oppe på toppen af et meget stejlt bjerg for at komme op på denne seje legeplads. De gamle prustede og stønnede og jeg og storebror heppede på fra hver vores klapvogn. :)

Alt det heppen var hårdt arbejde. Så jeg var enormt tørstig og storebror var sulten. Vi smuttede derfor lige ind på et listigt sted og fik lidt af begge dele.

Dejligt sundt med gulerodskage.

Storebror kunne "desværre" ikke spise op. Jamen så var det jo heldigt at de havde mig med også!

Maden har i det hele taget været helt i top her på ferien. Vi havde medbragt vores egen kok (mormor) og der manglede ikke noget. Her er vi ved morgenbordet (jo, altså Alfa mangler, syvsoveren). Den stod på mormors hjemmebagte boller, yoghurt og blødkogt æg hver morgen. Hov, det var menuen for morgenmad nr. 2. Nummer 1 (altså den kl. lidt over 5, bestod af havregrød).


Alfa nåede sjældent morgenmad nr. 1. Hun er, ligesom mor, en laaangsom starter om morgenen. Og skal bruge mindst 10 minutter på at putte før hun er i gang.

Morfar forsøger at grille bøffer (ja ja... det var grillens skyld).

Og der bliver hygget i gårdhaven. Og kom så og sæt dig ned og spis, far! (det er det du altid siger til mig...)

Når vi ikke spiste i hytten. Så hyggede vi. Her tæver morfar mig i billedlotteri. Jeg er sikker på han snød. Har bare ikke lige luret hvordan... Endnu!

Der blev (en lille smule) tid til fordybelse.

Jeg lærte far at tegne udenfor stregerne. Det kræver en vis sans for organiseret kaos inde i hovedet, som far tydeligvis ikke besad. 

Jeg tjekkede lige Børsen ud for dagens vigtigste kursændringer (man er vel sin fars datter).

Og sørgede senere for at mine handler gik rigtigt igennem.

Jeg havde dog også tid til det mere useriøse, såsom tegnefilm og snackspisning. Hov! Det sidste er faktisk overhovedet ikke udseriøst! (Og ikke et ord om min topmave her - bare vent til om lidt, så skal du se mig i bikinitrusser).

Øøøh, mormor. Hvad er det egentlig lige vi har gang i her!?

Godnat-læse-putning med mormor. Hun faldt i søvn før mig. Men jeg nænnede ikke at vække hende for at fortælle hende det.

Ud over hyggen - var badningen selvfølgelig et af feriens helt store temaer. 
Tip top badefaciliteret både inde og ude...

...og hjemme i hytten.

Og så var det intet mindre end hylende morsomt, at få lov at skubbe far i vandet!
Stranden var perfekt og både jeg og søster kom helt ned i det kolde vand.


 Is er godt - meget is er meget godt!

Vi ankom til Denmark midt om natten. Skøn ferie vi har haft. Vi glæder os allerede til den næste.

2 kommentarer:

  1. He! He! skønne billeder :-)
    Kender I sangen: Det´ den dejligste ferie i hundrede år?.........nå, det hedder vist "morgen"
    Men alligevel, det har været en super dejlig ferie, med de mest pragtfulde unger :-)
    Ja, ja, forældrene opførte sig da også meget pænt ;-)

    SvarSlet
  2. Super lækre billeder og ikke mindst seje kommentarer :-))

    SvarSlet

Vælg navn/webadresse under profil. Så kan du skrive hvem du er når du kommenterer.