fredag den 18. januar 2013

Billeder fra vores hverdag

Hej venner

Her er en masse billeder fra vores hverdag som den ser ud p.t. Da jeg er ældst (og stærkest) lægger jeg ud med at fortælle:

Vi starter i det kreative hjørne:
Jeg er helt tosset med at lege med modellervoks! Især hvidløgspresseren der kan lave fine modellerpølser er et hit! Uuuuh, det er simpelthen så appetitligt med alle de forskelligefarvede pølser man kan lave, at det er meget svært ikke at smage på dem i ny og næ... Jeg prøver at gøre det lynhurtigt, men de gamle opdager det altid og skælder mig ud! Hmm, de har da heller ingen sans for smag. Her sidder jeg med mormor og morfor. Utroligt hvad man kan få dem til!

Og her tegner jeg fine tegninger med far!

Så fortsætter vi i det spiselige hjørne:

Jeg har fået smag for at lege Lady og Vagabonden. Så sjovt at forsøge at suge de små spaghettiorme ind i munden. Mor siger det er godt for mundmotorikken, så jeg får lov at fedte rundt med det (til stor fornøjelse for mig - far får sjove træk i ansigtet af det... lidt ketchup her, lidt ketchup der...).

Jeg har aldrig været særlig tosset med is. Indtil nogen fortalte mig at børn på 3 år er helt vilde med is! Ok, så lad mig da se hvad sådan en fætter kan...

Hmm, slikke slikke, den smager egentlig slet ikke så tosset. Igen, mor siger det er rigtig god træning for mundmotorikken at min tunge skal arbejde lidt. (Stor fornøjelse for mig; smeltet is ned af hånden, på trøjen, i ansigtet og på gulvet - far fik igen sjove trækninger i ansigtet og stod klar med vådservietter og karklud).

Ok, is er hermed godkendt. At det så er fredag og jeg kan se Disney Sjov samtidig, er hermed gjort til en tradition jeg vil håndhæve overfor de gamle HVER fredag!

Nå, nok om mig. Jeg giver ordet videre til min skønne tykke søster:

Så skal der klatvaskes! Storebror er med og giver mor gode råd om hvordan det skal gøres.

Ja, her ligger jeg så og sover. Jeg har da også sovet rigtig meget de første uger af mit liv. Så meget at brormand konsekvent hver gang han ser mig, laver først tegnet for Alfa og derefter hurtigt efterfulgt af tegnet for sove...

Jeg kan sove hængende på mor...

Og sove hængende på farmor...

Og en lur hos mormor i solskinnet er heller ikke af vejen!

Her bliver jeg pakket ind til en iskold men flot barnevognstur.

Meeen, jeg sover nu ikke hele tiden (skal jeg hilse og sige fra min moar). Især de seneste uger er jeg blevet rigtig god til at holde mig vågen længe (og spise længe, skal jeg igen hilse og sige fra mor). 
Her har jeg fået øje på det sjove egern og den får da lige et par dask!

Jeg er ikke fedtede med smilene. Og ja ja, jeg har vist taget lidt på! Det er godt med noget af stå i mod med i denne kulde.

3 kommentarer:

  1. Hej I to underskønne unger.....nu kan farmor se der skal indkøbes is til fryseren :-))og sikke nogle vidunderlige kyssekinder du har fået Super Karla og smilet, det er slet ikke til at stå for!

    SvarSlet
  2. fra de 3 i Kastrup19. januar 2013 kl. 23.53

    dejligt med nyt fra de skønne unger i Ørestaden:) hvor er du sej til at lege med modellervoks, Max:) det kan du helt sikkert godt lokke Mathilde med til, og ikke mindst de der is;) og hold da op, der er en der får god mad;) ingen navne nævnes;) Men de kinder er da ikke til at stå for. Hils jeres mor og far mange gange. Håber snart vi ses. Knus fra os i Kastrup

    SvarSlet
  3. Hej Max! mon ikke Mormoster og Tante Peter skal kikke lidt på dit talent udi det kunstneriske?? Tror bestemt, der ligge en strålende fremtid for dig der. (mormor er i hvert tilfælde imponeret)
    Og "lille" Alfa-Pippi, ja hvad skal jeg sige? Du er jo medlem af en Gourmet-familie :-)og det kræver sine kinder. Så inden længe sidder du nok og nyder en fredags-is med storebror.

    SvarSlet

Vælg navn/webadresse under profil. Så kan du skrive hvem du er når du kommenterer.